لوازم خانگی سامسونگ بانه ای
صنعت: الکترونیک، محصولات مختلف ازقبیل لوازم های منازل ، وسایل خانه
سال تاسیس: ۱۹۳۸
صادر کننده ماهی خشک شده، سبزیجات، و میوه جات آسیاب آرد و ماشین آلات صنعت شیرینی
سازی
سال 1950 : تثبیت اقتصادی
سال 1960 : توسعه یافته و وارد الکترونیک و صنایع شیمیایی شده است.
بنیانگذار: لی بیونگ چول
حوزه فعالیت: ارتباطات راه دور، نیمه هاد یها، فناوری دیجیتال
ویژگی: برترین شرکت کره جنوبی
درآمد سه ماهه اول 2012 : ۱۸.۳ میلیون دلار
کارکنان 2010 : 344000 نفر
مدیرعامل: لی کان هی

لوازم خانگی سامسونگ بانه ای
تاریخچه لوازم خانگی سامسونگ
یکی از بزرگترین شرکتهای خوشهای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شدهاست. این شرکتها در صنایع مختلف فعالیت میکنند. سامسونگ تولیدکننده ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی.
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. در طول ۳ دهه نخست این گروه در حوزههای فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خردهفروشی فعالیت داشتهاست. گروه سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه الکترونیک و در اواسط دهه ۱۹۷۰ به صنایع کشتیسازی وارد شد.
پس از درگذشت لی بیونگ-چول در سال ۱۹۸۷ سامسونگ به چهار گروه مستقل تقسیم شد: گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سیجی و گروه هانسول. از دهه ۱۹۹۰ سامسونگ فعالیتهای خود را جهانی کرد که تمرکز اصلی آن را صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیمرساناها تشکیل میدادند.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، در سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله میشود. در سپتامبر ۲۰۱۵ نیز، دفتر شبیه به مکعب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون ساخته شد. این اقامتگاه ۳۰۰ میلیون دلاری سامسونگ به قدرت این کمپانی در دره سیلیکون افزودهاست. این دفتر با عظمت که ۱٫۱ میلیون فوت مربع (حدوداً ۱۰۲ هزار متر مربع) مساحت دارد در سن خوزه، کالیفرنیا قرار گرفته و بنا دارد تا بیش از ۲۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد. این سازه عظیم، خانهای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن خواهد شد. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۸۹٬۰۰۰ نفر اعلام شد.
چشمانداز ترسیم شده برای آینده شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان و انواع لوازم خانگی بانه ای . شعار سامسونگ برای تحقق این چشمانداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.
مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره فعلی گروه سامسونگ لی کان-هی سومین فرزند مؤسس گروه سامسونگ یعنی «لی بیونگ-چول» است. او که مدرک دکترای خود را از دانشگاه ملی سئول در سال ۲۰۰۰ دریافت کردهاست، در سال ۱۹۷۸ نایب رئیس سامسونگ بود و بعد از درگذشت پدرش در سال ۱۹۸۷ ریاست گروه سامسونگ را بدست گرفت و به خوبی شرکت را در عصر دیجیتال به پیش برد.
او بیش از هر مدیر ارشد دیگری به فناوری و کسب دانش فنی دست اول تأکید دارد. مدیریت مؤثر لی در ۲ دهه گذشته توانستهاست سامسونگ را که به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تأسیس شده بود، به رقیب جدی معتبرترین و مطرحترین پیشتازان فناوری دیجیتال و تولیدکنندگان وسایل صوتی و تصویری الکترونیک نظیر سونی و پاناسونیک تبدیل کند. او در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت آلمان بیانیه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به یک انقلاب فرهنگی فرا خواند. او گفت که تغییر را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا تنها حرف زدن کافی نیست. لی معتقد است که در هزاره جدید، قدرت آتش یک کشور به وسیله سطح فناوری آن مشخص میشود.
آینده لوازم خانگی برقی سامسونگ
اهداف لی کان هی، مالک سامسونگ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع است. وی معتقد است که سامسونگ برای بقا راهی ندارد جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. او سامسونگ را متعهد کردهاست که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سختافزارها و نرمافزارهای چندرسانهای و مهندسی زیستی ۷۵ میلیارد دلار آمریکا سرمایهگذاری کند.
لی براین باور است که تغییرات در ۵ تا ۱۰ سال آینده بی تردید بیش از تغییرات ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود. همانگونه که تغییرات ۱۰۰ سال گذشته بیش از تغییرات ۵۰۰ سال پیش از آن بودهاست. او معتقد است در قرن بیست و یکم هیچکس به تنهایی نمیتواند رشد یابد. در این قرن سرعت تغییرات بیشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت. لی دوران آینده را دوران فرا نیمرسانا مینامد و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیشبینی میکند. لوازم خانگی سامسونگ بانه ای و بورس لوازم خانگی تحویل بانه بصورت فوری .